De eerste stappen met web performance

Published on by measureworks

Je weet dat een snelle website een hogere klantbeleving heeft en daarmee ook een aanzienlijk hogere conversie kan behalen? Mooi! Dan wordt het nu tijd om de web performance van jouw website verbeteren, maar hoe zet je de eerste stap?

Web Performance anno 2005 vs 2015

Onderstaand filmpje laat zien dat het vroeger – anno 2005 – praktisch onmogelijk was om de klantbeleving in kaart te brengen. Gelukkig zijn de moderne browsers op dit punt sterk verbeterd. Tegenwoordig kunnen we een grote hoeveelheid metrics leveren over webpagina’s (door middel van navigation timing) en pagina-objecten zoals images, stylesheets en javascript (door middel van resource timing). Alleen; welke metrics zijn belangrijk om in de gaten te houden? Geen van deze metrics geven je, als marketeer, inzicht wat je nu moet doen om meer onine succes te boeken.

We adviseren je om eerst inzicht te krijgen in de performance van de belangrijke functionaliteiten in jouw website. Met behulp van user timings kun je bijvoorbeeld meten:

  • hoe snel de menu balk laadt,
  • hoe snel de pagina ‘boven de vouw’ laadt,
  • hoe snel je een product kan toevoegen aan winkelwagen.

Met deze timings kun je de prioriteit en impact bepalen waar de website te verbeteren die direct leiden tot een betere dienstverlening en uiteindelijk een betere conversie.

De drie stappen naar online succes

  1. Inzicht – meet de timings van de belangrijkste functionaliteiten,
  2. Besluit – Bepaal impact & prioriteit voor verbetering die direct waarde toevoegen voor jou en je klanten,
  3. Actie – Duik de techniek in met performance tools en maak jouw website sneller!

Heb je meer hulp nodig? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag!